Verzenden & retourneren
Verzenden
Status van je bestelling
Wanneer je tijdens het bestellen een account hebt aangemaakt, kun je inloggen om de status van jouw bestelling te zien. Heb je geen account aangemaakt? Geen probleem, neem even contact met op en we vertellen je de status van je bestelling.
Levering op specifieke dagen
Voorradige producten zullen binnen 14 werkdagen bezorgd worden. Voorradige producten kunnen op een gewenste dag afgeleverd worden, maar dit bespreken we wel even met de planning van onze transporteur. Als producten niet voorradig zijn, ben je helaas gebonden aan de betreffende levertijd. We kunnen uiteraard een datum van aflevering afstemmen na deze levertijd. Wanneer je een gewenste dag van aflevering hebt, kan je dit met ons bespreken nadat je de bestelling hebt geplaatst. We zullen dit dan samen met jou plannen.
Internationale leveringen
Op dit moment hebben wij ervoor gekozen om nog niet te leveren aan Europese landen, zodat we al onze energie kunnen steken in het waarborgen van goede service in Nederland.
Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Ja, je kunt bij ons de bestelling afhalen op de Groeneweg 15b in het pittoreske dorpje Rhenen. In samenspraak met jou over de gewenste levertijd kunnen we ervoor kiezen om de haard te laten bezorgen vanuit onze fabrikanten. Wij rekenen geen verzendkosten en laten alle bestellingen gratis bezorgen op jouw gewenste aflever locatie.
Wie bezorgt je haard?
Om dit zo goed mogelijk te laten verlopen wordt de haard door HAVE Verwarming bezorgd. In overleg kan de haard ook door ons bezorgd worden.
Retourneren
Bedenktermijn
Ja, je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) zijn geleverd en/of geïnstalleerd. De 14 dagen gaan in zodra je je bestelling hebt ontvangen. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht dan zijn alleen de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Het aankoopbedrag exclusief eventueel in rekening gebrachte verzendkosten zal uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst van je retour worden teruggestort op je rekening wanneer de producten in originele staat zijn geretourneerd. Omdat wij te maken hebben met grote verpakkingen welke niet via reguliere pakketpost verzonden worden, worden er wel € 50,00 retour- en handelingskosten in rekening gebracht, in verband met hoge handeling- en (internationale)transport kosten. Dit bedrag kan anders uitvallen als het pakket bijvoorbeeld: verkeerd is ingepakt, onderdelen ontbreken, doos beschadigd is en ingewikkeld met ander tape, etc. Deze kosten zijn exclusief de transportkosten van de haard. Wij kunnen een pick-up regelen of je regelt zelf het transport. Het retourneren van pakketten welke wel met reguliere pakketpost verzonden kunnen worden bedraagt € 7,25 en zijn op eigen kosten. Let op: wij verwerken geen retour welke zonder retourformulier of aanmelding.
Adres:
Cozyance
Groeneweg 15b
3911PD Rhenen
Product defect geleverd. Wat nu?
Is je product defect of beschadigd geleverd? Wat vervelend! Dat vraagt geen uitstel, app gelijk de foto's naar 0317-745444 of mail naar [email protected]. Dan kunnen we samen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen.
Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?
Is je product incompleet geleverd, bel of app naar 0317-745444 of mail naar [email protected]. Geef duidelijk aan wat er ontbreekt en welke van onderstaande oplossingen je wenst:
1. Het product omruilen: je hebt je nieuwe product zo snel mogelijk na ontvangst van je retourzending in huis.
2. Het ontbrekende onderdeel naleveren: wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de leverancier of zoeken het onderdeel in ons magazijn. In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan laten we dat weten.
Na je aanvraag houden we je per mail op de hoogte over de status van je nalevering. Vervolgens gaan we aan de slag met de door jou gewenste oplossing. Ook hiervan houden wij je per e-mail op de hoogte.
Een product retourneren
Bevalt je aankoop toch niet helemaal en heb je het product nog niet in gebruik genomen? Bij Cozyance heb je tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kunt beslissen of je deze retourneert, of houdt. Om een bestelling retour te sturen dient online retourformulier ingevuld te worden.
Met jouw gegevens gaan wij de retouraanvraag behandelen de terugbetaling (indien van toepassing in orde maken, nadat wij de producten retour hebben ontvangen. Wel rekenen wij € 50,00 retour- en handelingskosten, vanwege het feit dat met onze producten hoge handeling- en (internationale) transportkosten gemoeid gaan en wij in eerste instantie geen verzendkosten in rekening brengen. Sommige producten vallen onder uitzonderingen (denk aan maatwerk of productie op bestelling). Wij hopen dat je begrijpt dat je die niet kunt retourneren. Het retourneren van pakketten welke wel met reguliere pakketpost verzonden kunnen worden bedraagt € 7,25 en zijn op eigen kosten.
Om er zeker van te zijn dat je retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat je jouw producten retourneert:
1. Maak gebruik van de originele verpakking. Dit is om er zeker van te zijn dat jouw retourzending in goede orde bij ons retour zal komen. Als klant ben je verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de producten.
2. Verpak de retourzending op dezelfde manier als dat je deze ontvangen hebt. Door het op dezelfde manier te verpakken, voorkom je onnodige schade.
3. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour.
4. Heb je jouw product in gebruik genomen? Hou er dan rekening mee dat wij dit niet retour nemen. Ook als je zonder aan te geven het product retourneert en wij komen bij de controle erachter dat het product in gebruik is genomen, zullen wij helaas jouw retour niet verwerken.
5. Zijn er producten beschadigd? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending.
Wat is de status van mijn retourzending?
We houden je op de hoogte. Niet alleen bij een bestelling, maar zeker ook bij een retour. Zodra wij je pakket hebben ontvangen, sturen onze magazijnmedewerkers of leveranciers een ontvangstbevestiging per e-mail. Dit kan tot 5 werkdagen duren. Het kan voorkomen dat je product is aangekomen in ons magazijn volgens de track & trace informatie en dat je nog geen bevestiging van ontvangst hebt gehad. Geen zorgen, het kan tot 48 uur duren voordat we jouw retour in behandeling nemen. Vervolgens gaan we aan de slag met de door jou gewenste oplossing. We houden je hiervan per e-mail op de hoogte.
Terugbetaling retour
Wanneer de geretourneerde producten in originele staat retour zijn bevestigd, wordt het complete bestelbedrag exclusief eventueel in rekening gebrachte verzendkosten aan je terugbetaald binnen 14 werkdagen. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos te doen of de daarvoor bestemde verpakking. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour. Zijn er producten beschadigd? Stuur dan een foto van de schade toe als reactie op de retour e-mail die je van ons hebt ontvangen. Retouren die beschadigd zijn of sporen bevatten van gebruik zullen geen (volledige) terugbetaling ontvangen. Wij nemen contact met je op na het beoordelen van de toegezonden foto’s. Meer informatie over onze voorwaarden vind je op onze voorwaarden pagina.